With generosity towards a life-centred economy.
We design events with the confidence that courageously saying-yes makes a significant contribution to sustainable business.
"We love events. And events love us." This statement echoes our entrepreneurial self-image. Loosely translated into the sphere of business, this means:
"First give, then take!"
With our projects, we enter the sustainable cycle through “the social”. Open ears and honest words are important to us. For our partners, customers and employees. And also for our company.
Friendly interaction within the team gives us strength. Everyone benefits from the appreciation of personal skills and life concepts and the opportunity for professional development. We attach great importance to inclusion and integrity.
We have developed a fine sense for recovery cycles and maintain these even in times of intensive work. In addition, “the ecological” draws attention to the consumption and use of raw materials: At the agency, we pay attention to the careful use of materials. And the sustainability aspect has also become an integral part of our thinking and actions in project conceptualisation. - It is no coincidence that we were and will continue to be the event agency for the world's first sustainability conference, the Hamburg Sustainability Conference, which took place for the first time in autumn 2024.
We set new sustainability standards with every event. We see this as the realisation of responsible action. Once a project has been completed, we identify the progress made and take stock of what still needs to be realised in the future. We are sustainability pioneers and encourage partners and customers alike to actively participate in the realisation of what is desirable. - We know that sustainable action requires clear principles. That is why we are committed to complying with legal regulations in all projects and events.
"Love makes the world go round. And money makes her go round faster" is a song line. We also work pro bono for social, art and cultural projects. For commercial projects, the following applies: the sustainable economic cycle comes to a successful conclusion when “the economics” are also right.
"First give, then take!"
We are decisive. - Decided to enter the entrepreneurial game on the giving, the creative side.Mit Großzügigkeit zu einer Life Centered Economy.
„Wir lieben Events. Und Events lieben uns.“ In dem Ausspruch klingt unser unternehmerisches Selbstverständnis an. Frei übersetzt in die Sphäre des Wirtschaftens heißt das:
"Erst geben, dann nehmen!"
Mit unseren Projekten treten wir über ‚das Soziale‘ in den nachhaltigen Kreislauf ein. Offene Ohren und ehrliche Worte sind uns wichtig. Für unsere Partner, Kund/innen und Mitarbeiter/innen. Und auch für unser Unternehmen.
Ein freundschaftlicher Umgang im Team gibt uns Kraft. Die Wertschätzung der persönlichen Fähigkeiten und Lebenskonzepte und die Möglichkeit zur beruflichen Weiterbildung kommen allen zugute. Auf Inklusion und Integrität legen wir großen Wert.
Wir haben ein feines Gespür für Erholungs-Kreisläufe entwickelt und halten diese auch in arbeitsintensiven Zeiten aufrecht. Darüber hinaus lenkt ‚das Ökologische‘ die Aufmerksamkeit auf den Ver- und Gebrauch von Rohstoffen: In der Agentur achten wir auf den schonenden Einsatz von Materialien. Und auch in der Projekt-Konzeption ist der Nachhaltigkeitsaspekt mittlerweile ein fester Bestandteil unseres Denkens und Handelns. – Nicht umsonst waren und sind wir auch künftig die Event-Agentur für den weltweiten ersten Nachhaltigkeitskongress, der Hamburg Sustainability Conference, die im Herbst 2024 erstmals stattfand.
Mit jeder Veranstaltung setzen wir neue Nachhaltigkeitsmaßstäbe. Darin sehen wir eigenverantwortliches Handeln verwirklicht. Ist ein Projekt beendet, benennen wir die Fortschritte und bilanzieren, was für die Zukunft noch zu realisieren offen ist. Wir sind Nachhaltigkeitspioniere und ermutigen Partner/innen wie auch Kund/innen, sich aktiv an der Verwirklichung dessen von Wünschenswertem zu beteiligen. – Wir wissen, nachhaltiges Handeln braucht klare Prinzipien. Daher verpflichten wir uns, bei allen Projekten und Veranstaltungen die gesetzlichen Vorschriften einzuhalten.
„Love makes the world go round. And money makes her go round faster“ heißt es in einer Liedzeile. Für Sozial-, Kunst- und Kultur-Projekte sind wir auch pro bono im Einsatz. Für kommerzielle Projekte gilt: Zu einem erfolgreichen Abschluss kommt der nachhaltige Wirtschaftskreislauf, wenn auch ‚das Ökonomische‘ stimmt.
„Erst geben, dann nehmen!“
Wir sind entschieden. – Entschieden, auf der gebenden, der gestaltenden Seite ins unternehmerische Spiel einzusteigen.